sábado, 26 de diciembre de 2009

M’agradaria fer un breu escrit del que e pogut aprendre a les classes de TIC i que ha pogut ser per a mi aquesta assignatura.
Recordo que el primer dia de classe tothom va sortir espantat, ja que moltes de nosaltres no teníem coneixement de tot el que es pot arribar a fer, i sincerament ens sentíem desorientades. Al principi quan parlava en Jordi Simón, no sabíem de que parlava a causa del vocabulari adequat de l’assignatura, però mica en mica hem anat aprenen i entenen els diferents programes, arxius, documents i els seus usos.
Cada pràctica que assolia em feia entendre el perquè de l’assignatura i podíem veure la importància de les TIC.
Al ser mestres hem de conèixer tot el que està al nostre abast en els nous camps per poder formar i ensenyar als nostres alumnes en aquesta nova idea digital.
He donat un petit pas al coneixement de les TIC però penso que mai les hem de deixar d’utilitzar.
Pel que fa el meu blog, puc dir que mai havia creat ningun, al principi anava una mica perduda, però poc a poc al vaig anar sentin curiositat, això em portava a que tingués ganes de xafardejar i descobrir coses noves. Penso que el blog és una idea genial per a compartir, opinar...les aportacions dels demes.
Penso que és una idea genial per posar-ho en una escola ja que tots els pares poden participar des de la seva llar acompanyats del seus fills, i així s’estableix un vincle entre família i escola.
Per acabar m’agradaria destacar dues pràctiques que hem van agradar i les he trobat molt interessants, és el Movie Maker (pràctica seminari, llegenda i pràctica) i la de Google dogs ja que penso que és una eina fantàstica per a fer treballs en grup.

sábado, 19 de diciembre de 2009

Jclic

Seguidament de la classe, vaig crear un nou JClic ja que m’havia estat interessant aquest tractava de nadal ja que són totes les festes que esperem.

primer vaig descarregar les fotografies d'internet, i les vaig canviar de format en un que estigués dins el programa de JClic. seguidament les vaig introduir i vaig començar a fer-ho.

També està destinat per a la gent més menuda

Aquí el teniu:

http://grups.blanquerna.url.edu/clic2009k/Andrea%20Figueras/index.htm

Jclic

Avui a classe ens han presentat un nou programa educatiu el JClic.

Amb el programa JClic, podem activitats i jocs educatius, molts d’ells dirigits als més menuts, quan es troben en la primera etapa d’educació infantil. Aquest programa està pensat per a penjar a llocs web, on ens podem trobar tot tipus d’activitats, contes ,puzles, relacionar paraules, imatges, colors....

En la ultima classe, varem fer servir el JClic Author, on varem fer un projecte sobre la macedònia, i diferents tipus de fruita com per exemple la taronja, la poma i el plàtan. Esta pensat per a nens menudets.

Aquí us el mostro:

http://grups.blanquerna.url.edu/clic2009k/Andrea%20Figueras/fruites.htm

jueves, 17 de diciembre de 2009

La llegenda del Masnou

El següent treball l'he realitzat amb la Carol Ramis.
El treball consistia en buscar la llegenda d'un lloc determinat i fer un montatge visual; i exposar el treball final devant dels grups A i B i dels dos professors de les assignatures que avalurien el treball: TIC i Comunicació.

En primer lloc vem decidir fer el treball juntes perquè totes dues vivim al mateix poble. Aleshores vem organitzar-nos la feina. Primer vem anar a la biblioteca pública per agafar informació, després per ampliar-ho vem anar al punt d'informació "La Gent del Masnou" on tres homes grans ens van proporcionar diferents anècdotes i llegendes del poble. Un cop obtinguda tota la informació vem fer un recull i vem crear la llegenda a partir d'una ja creada, complementant-la amb fets històrics.
En segon lloc vem grabar en vídeo els diferents llocs del poble que anomena la llegenda, per fer el montatge audiovisual amb el programa MovieMaker afegint el so del mar que vem baixar-nos d'una web.
Alhora de fer l'exposició vem repartir-nos la llegenda i disfrassar-nos de pescadors.
Un cop representada la llegenda, per penjar-ho al bloc hem introduït la nostra veu explicant la llegenda en el vídeo, deixant el so del mar com a fons.
I aquest és el resultat:

file:///C:/DOCUME~1/Andrea/CONFIG~1/Temp/fruites.htm

miércoles, 16 de diciembre de 2009

EDUCÀLIA I EDU 365

RECURSOS PER A L’AULA:

Aquesta pràctica consisteix en visitar dues webs, després descriure i comparar les seves parts principals, i després descriure i compara una part de la pàgina específica. Un cop acabada, guardar i pujar l’arxiu al scribd, cercar el codi embed i finalment penjar-lo al blog.

EDUCÀLIA I EDU 365

Pàgines d'inici a las webs:

--> edu 365
--> Educàlia

El burriquet

Avui a música, hem après una cançó que ajuda a memoritzar, deia així:



Aquesta cançó està extreta del You tube.

El cos

Avui presento una cançó que hem fet a classe de música, ja que em sembla molt interessant per treballar amb nens ja que tracte sobre les parts del cos i el perquè les utilitzem:

El cos:

Els ulls són per mirar,
les mans per agafar.
El cap és per pensar
i el cor per estimar.

Els dits són per tocar
i els peus per caminar.
El nas, per olorar;
La boca , per parlar.

La llengua, per tastar;
les dents, per mastegar.
Orelles per sentir…
T´ho torno a repetir!

Joan Amades, Cançó popular


Aquesta cançó la he treta del calaix de Música una web educativa sobretot pel que fa l'apartat de música

El casament del llàpis i la goma

Avui compartiré amb vosaltres, un poema explicat per la Roser a classe. A mi em va agradar moltíssim, espero que el gaudiu tant com jo!


Un llapis de dibuixar
i una goma d’esborrar
van voler fer un casament
que en parlés tota la gent.

Ell es va posar un barret
que semblava un panellet
i ella una sabata rosa
que li feia molta nosa.

Ell va dibuixar un convit
amb xampany i gall rostit
i ella va esborrar-ne un tros
per poder-hi posar arròs.

En ser l’hora de la festa
ell va dirigir l’orquestra
i ella va esborrar un trombó
que li feia mitja por.

I quan va arribar la nit
ell era més llarg que el llit
i va haver-lo d’estirar
com un dia sense pa.

Ella, amb camisa de tul,
no hi podia posar el cul
i va esborrar-ne la vora
per poder-lo treure a fora.

Ell va somiar un castell
on el rei era igual que ell
i ella va esborrar el palau
on dormia el príncep blau.



Miquel Desclot

Joan Corominas

Comunicació oral, escrita i digital.

La classe de comunicació d’avui ha consistit en dividir la classe en dos grups: A i B. Cada grup es divideix en dos subgrups: 1 2, i han hagut de:

Anar a la biblioteca i consultar:

Verb: Comunicar
Substantiu: Escola
Adjectiu: Infantil
Adverbi: Aviat
Proposició: Amb

Als diferents diccionaris:

1- Pompeu Fabra
2- Mocen Antoni i Borja Moll
3- Joan Coromines
4- Enciclopèdia Catalana (millor diccionari contemporani).
5- Institut d’Estudis Catalans 1995

Com a mestres hauríem de consultar els dos diccionaris més actuals: Enciclopèdia catalana i IEC, i triar quina definició ens agrada més.

El meu grup, hem treballat a en Joan Corominas

Joan Corominas

martes, 15 de diciembre de 2009

EL COLOR

Avui ens trobem amb un dia de plàstica, la Georgina ens ha proposat una pràctica genial, que hem pogut gaudir com a nenes!

lunes, 14 de diciembre de 2009

els hàbits

Els hàbits:

El passat dia 1 de desembre, varem presentar davant de tota la classe les diferents cançons que ens havíem inventat, m’agradaria poder compartir amb vosaltres la nostre representació.

Puc dir que hem fet el tema dels hàbits ja que és algú que es repeteix cada dia al llevar-se, i per marcar que son molt importants al dia a dia del nens.

Espero que us agradi!!!

aquí trobeu un breu acompanyament que el varem fer amb algunes diapositives, el power point està extret del blog de l'Andrea Marquier:

sábado, 12 de diciembre de 2009

pràctica GOOGLE DOGS

El Google docs es la manera amb la qual una persona emmagatzema els document a Internet i no a l'ordinador com es fa normalment; I així estar permanentment compartir i col•laborar documents d'una manera molt més fàcil amb mes persones.
La persona que crea el document pot donar control sobre qui pot accedir als seus documents, en comptes d'adjuntar un document a un missatge de coreu electrònic, s'adjunten diferents adreces de correu a un sol document, fent així que Google docs envia un missatge amb un enllaç segur i directe als destinataris corresponents. Clicant l'enllaç podran editar i desar on-line el document tots els membres del grup. Aquesta manera de treballar fa que quan algú del grup edita, tothom vegi aquest canvis, i com que només hi ha un document mai no existiran confusions entre diverses versions,ni es perdran els documents ja que tot estarà desat junt amb les seves versions anteriors a Internet. Cal tenir en compte que podrem accedir a aquest documents atraves de qualsevol ordinador que estigui connectat en xarxa.
Googledocs no només ens serveix per a documents de text, sinó també per fulls de càlculs i presentacions.
Per conèixer millor aquest sistema el que hem fet és una practique a classe. Per poder-la realitzar millor ens hem posat per grups:

• La primera pràctica, consistia en crear i compartir un document de text. Una persona del grup, ha creat un document "Els portàtils canvien la manera d'estudiar a l'escola".
Un cop creat ha anat a "comparteix", " invita usuaris" i ha posat les nostres direccions juntament amb la del professor Jordi Simon, per tal de que nosaltres i ell puguem escriure i ampliar el document.
Cada vegada que una de nosaltres afegia informació anava a "edita" , escrivia la seva aportació i apretava a "desa". El document és pot veure en aquesta pàgina web.

• La segona pràctica, era crear una presentació que l'havíem d' utilitzar-la com a eina de comunicació i compartir-la amb tots els membres del grup. En el nostre cas, la nostre presentació, seguint amb el mateix tema escollit en la pràctica anterior. La presentació es pot veure en aquesta pàgina web.

• La tercera pràctica, consistia en crear un full de càlcul i un formulari. La finalitat amb la que nosaltres utilitzem un full de càlcul és la de recollir dades numèriques per fer després càlculs i gràfiques a partir d'aquestes dades. Els fulls de càlcul de Google també es podem utilitzar per emprar i recollir informació a través de formularis. Prèviament, el que varem fer va ser crear un formulari amb preguntes de lo mes freqüents sobre el tema que tractàvem.
En aquest qüestionari se'ns presentaven tres qüestions que feien referència a la presentació de l'exercici anterior. Un cop fet el formulari el vam desar i publicar. Una de nosaltres va enviar el formulari a totes les membres del grup per tal de poder-les contestar. Per últim el vam publicar.
El formulari el podeu trobar enaquesta pàgina web.

jueves, 10 de diciembre de 2009

Primer dia d'universitat

Ha seminari, després de juga a un joc que va portar la Carmina, ella mateixa ens va proposar de fer el mateix, però aquesta vegada ens el teníem que inventar nosaltres, així que jo i les meves companyes (Andrea Marquier, Anna Varderi, Marta Muñoz i la Marta Arumí)varem fer el joc.
Aquesta activitat és va proposar a partir de l’explicació de les qualitats del so, que ja li havíem donat un cop d’ull anteriorment a la classe de música. Varem tractar diferents temes, però un dels més importants va ser el de la importància de saber escoltar, i d’ensenyar a escoltar a la primera etapa.

Ara si explicaré en que consisteix el joc;
Es tracta de que aparti de uns sorolls i unes imatges cal ordenar-les per formar una historia.
Per poder fer nosaltres aquesta activitat el que vam fer és, agafar una gravadora i gravar diferent sorolls de la universitat, i amb una càmera de fotografiar, vam fer fotos de la representació dels sorolls que havíem gravat. A partir d’aquí tant sols calia pensar una historia, escriure-la i amb el programa del Windows Media Pleyer editar les imatges i els sons.




El primer dia d’Universitat:
La Martina, per fi a complert el seu somni. El gran dia ha arribat, avui comença a la Universitat.
Tota nerviosa, es dirigeix a la facultat sense conèixer a ningú, ni tan sols sap qui seran els seus futurs companys. (foto uni) Al ser el primer dia, la pobra Martina no sap cap on anar i finalment decideix dirigir-se cap a les primeres escales que troba. (foto escales). Al arribar al capdavall, troba diferents portes de les quals es veu obligada a triar-ne una. (foto porta). Cada vegada, està més nerviosa, no sap que fer ni a on dirigir-se. De sobte troba la porta d’uns lavabos de noia, i sense pensar-s’ho entra a refrescar-se per tranquil•litzar-se una mica. (foto lavabo). Ara que ja es troba més relaxada, de cop li passa pel cap que és el seu primer dia a la facultat i que ha d’anar a l’auditori. Allà, donaran la benvinguda als nous estudiants i els horaris del nou curs. (foto auditori). Acabada ja la xerrada de benvinguda, la Martina juntament amb una nova amiga, decideix recórrer i investigar la universitat, tots el passadissos i racons plens d’històries i emocions.(foto passadís). Al sortir de la universitat la Martina es queda encantada amb uns nens que veu al pati del costat. El sentiment que l’envaeix és el que ha provocat que la Martina estigui a la universitat apunt de començar Magisteri.

miércoles, 9 de diciembre de 2009

ELS LLENGUATGES

Una de les activitat de comunicació proposades per la Roser Ros va consistir en fer un debat sobre els tres llenguatges: el quotidià, el publicitari i el poètic.
Cada grup de classe es dividia en tres subgrups, i cada un havia de defensar el llenguatge que li havia tocat com el més vàlid a partir de les característiques que havíem buscat prèviament a casa.

Un cop fets els subgrups, cada un dels membres ens vam reunir per posar en comú les característiques del llenguatge que ens havia tocat.
Per poder fer els debat, també es van crear els papers de les moderadores, es a dir, la persona que controla que les aportacions es facin ordenada, equilibrades, responsables. A part les moderadores son les persones que inicia el debat, i van conduint les preguntes i el desenvolupament del debat.

El debat s'inicia amb una pregunta per part de les moderadores cap a un dels grups o en general, i a partir d'aquí, s'hi van fent aportacions a favor o en contra de manera ordenada.
El debat conclou també amb d’intervenció de les moderadores, que normalment aporten les conclusions del debat.

un cop varem acabar amb el debat, el que vam fer és un resum de tot els llenguatges, amb les nostres paraules, així buscant una definició creada per el grup classe.
La conclusió va ser la següent:

1.- Llenguatge poètic:
Llenguatge melòdic amb ritme depenent dels casos. Té figures i una funció estètica molt organitzada. Aporta representacions mentals aparti de les seves paraules.
El llenguatge poètic utilitza els altres dos llenguatges ja que els tres llenguatges es complementen entre ells.
Aquest llenguatge no només té la funció de persuadir, sinó que sovint s'utilitza com a sistema per alliberar sentiments.

2.- Llenguatge publicitari:
És un llenguatge que va dirigit a un públic concret i seleccionat. Utilitza com ja he dit els altres dos llenguatges. És un llenguatge que juga molt amb les paraules i amb els seu significat, ja que normalment el llenguatge publicitari intenta dir o vendre alguna cosa.
Una de les seves finalitats és trobar una resposta en un temps habitualment curt i determinat.
És el llenguatge més persuasiu que hi ha.

3.- Llenguatge quotidià:
És aquell llenguatge que ningú estudia,el que se paren de boca en boca, el que no intenta vendre res i el més espontani que hi ha.
És el primer que s'aprèn i el més fàcil pel que fa a la comunicació oral, es una de les principals vies de comunicación amb les quals la societat es comunica.

Pràctica mapes conceptuals i fluxogrames

Avui a TIC, hem realitzat una pràctica marcada per en Jordi Simón. El que hem treballat ha estat els mapes conceptuals on d’això hem fet la representació d’un sopa de Nadal, seguint unes pautes escrites per en Jordi Simón,i els fluxogrames en el que haurem de representar com ho podem fer per a arribar a aprovar un examen, el professor va ensenyar com es feia a la classe amb l’exemple del seguiment de com creuar un semàfor.


Activitat del mapa conceptual:



Sopar de Nadal

Per Nadal tota la família es reuneix a casa l'avia Maria, ella fa el sopar per a tots i aquest normalment consisteix en una escudella, un plat de carn i també neules i torrons de postres. Com que l'Àvia ja es gran, normalment l'ajuden els seus dos fills en Joan i el Marc.

En el sopar coincideixo amb les meves cosines i els meus cosins: La Maria, la Paula, en Genís i l'Eduard que són fills del meu oncle Marc. Cal dir que és un moment entranyable en el que parlem de totes les coses que ens han passat al larg de l'any ja que ells no viuen a Barcelona com jo sinó que viuen a NewYork. Com sempre en arribar als postres en Genís fa el típic número amb els torrons d'Alacant i fa veure que se li trenca una dent. tothom riu menys la seva mare que pensa en el que costa el dentista.

La meva germana, la Maria també ve al sopar, i aquest any ho fa amb el seu fil, en Ramon, que no menja ni escudella ni carn ja que encara té 3 mesos.

El sopar comença puntualment a les 10 de la nit i acaba sempre a la mateixa hora, a les 12.

Activitat del Fluxograma:



miércoles, 2 de diciembre de 2009

Qui ets tu?

Poc a poc, la feina va millorant, i així ho hem anat fen amb la poesia de Qui ets tu?. Aquí us presento el meu tercer intent, però així no vol dir que quedi així , ja que MAI te un final, sempre pot ser modificada d’una ho altra forma.

qui ets tu 3

martes, 1 de diciembre de 2009

Un dia a l'escola Pía de Granollers

Dins la setmana d'activitats extraodinàries, ens trobem amb l'activitat d'anar a visitar una escola amb una alumne de 3r curs. Vaig poder observar moltes coses, va ser una gran activitat.

escola granollers

REVISTES

treball revistes conjuntes