miércoles, 9 de diciembre de 2009

ELS LLENGUATGES

Una de les activitat de comunicació proposades per la Roser Ros va consistir en fer un debat sobre els tres llenguatges: el quotidià, el publicitari i el poètic.
Cada grup de classe es dividia en tres subgrups, i cada un havia de defensar el llenguatge que li havia tocat com el més vàlid a partir de les característiques que havíem buscat prèviament a casa.

Un cop fets els subgrups, cada un dels membres ens vam reunir per posar en comú les característiques del llenguatge que ens havia tocat.
Per poder fer els debat, també es van crear els papers de les moderadores, es a dir, la persona que controla que les aportacions es facin ordenada, equilibrades, responsables. A part les moderadores son les persones que inicia el debat, i van conduint les preguntes i el desenvolupament del debat.

El debat s'inicia amb una pregunta per part de les moderadores cap a un dels grups o en general, i a partir d'aquí, s'hi van fent aportacions a favor o en contra de manera ordenada.
El debat conclou també amb d’intervenció de les moderadores, que normalment aporten les conclusions del debat.

un cop varem acabar amb el debat, el que vam fer és un resum de tot els llenguatges, amb les nostres paraules, així buscant una definició creada per el grup classe.
La conclusió va ser la següent:

1.- Llenguatge poètic:
Llenguatge melòdic amb ritme depenent dels casos. Té figures i una funció estètica molt organitzada. Aporta representacions mentals aparti de les seves paraules.
El llenguatge poètic utilitza els altres dos llenguatges ja que els tres llenguatges es complementen entre ells.
Aquest llenguatge no només té la funció de persuadir, sinó que sovint s'utilitza com a sistema per alliberar sentiments.

2.- Llenguatge publicitari:
És un llenguatge que va dirigit a un públic concret i seleccionat. Utilitza com ja he dit els altres dos llenguatges. És un llenguatge que juga molt amb les paraules i amb els seu significat, ja que normalment el llenguatge publicitari intenta dir o vendre alguna cosa.
Una de les seves finalitats és trobar una resposta en un temps habitualment curt i determinat.
És el llenguatge més persuasiu que hi ha.

3.- Llenguatge quotidià:
És aquell llenguatge que ningú estudia,el que se paren de boca en boca, el que no intenta vendre res i el més espontani que hi ha.
És el primer que s'aprèn i el més fàcil pel que fa a la comunicació oral, es una de les principals vies de comunicación amb les quals la societat es comunica.

No hay comentarios:

Publicar un comentario