martes, 6 de octubre de 2009


REVISTA EDUCATIVA; Escuela en acción infantil, investigando.

Escuela en acción infantil: investigando [Barcelona] (2009), núm.10632 .

Llengua en què es pública; El reportatge es publica amb un llenguatge estàndard amb un registre formal.
Contingut i seccions; La revista es classifica en cinc apartats, on trobem el reportatge, la investigació, els temes centrals de la revista, altres experiències viscudes i la firma de la invitada. Nosaltres en centrarem en la secció dels temes centrals de la revista.
Interès pel seminari; podem encaixar aquet article en el seminari per la curta edat de la nena, i sobretot reflectir la importància dels sentits en aquesta primera etapa. Personalment hem triat aquest article ja que, en aquest primer semestre estem treballant els sentits a les diverses assignatures. La nena la qual ens parla l’article és sorda i sega, i té dificultats durant tota la seva infantesa tant en l’aprenentatge com amb la comunicació.

Escuela en acción infantil, investigando (Resum)

"Pensamiento y lenguaje". Escuela en acción infantil. (2009), núm. 10632, 18-19

Helen Keller es una nena de set anys amb problemes des del naixement de oiada i de vista. Tant ella com la família han tingut una vida molt complicada, ja que no hi podia haver-hi comunicació. Procedent de Boston arriba Anna Sullivan, una mestra el qual l’ajudarà a sortir de la foscor i la infelicitat on es troba Helen. En aquest moment sol poden sentir compassió per ella així que el que tindrà que aconseguir és ser capaç de desenvolupar el llenguatge per surti de la incomunicació i la ignorància.
Podríem dir que el llenguatge és el instrument bàsic per poder interactuar entre altres essers humans, així si ho reflectim a la història del article, podem veure que Helen rebutja l’amor i el l’estima fins que aprèn a comunicar-se. Ara un cop coneix la primera paraula desapareixen tot tipus d’impuls violent.
Podem dir que el desenvolupament del llenguatge és imprescindible per forma esquemes bàsics en el pensament.
Una de les frases que podem destacar d’aquest article diu: “ Es tal el poder del lenguaje como instrumento de transmisión cultural, como herramienta educativa, que incluso nuestra percepción de los sentimientos queda mediatizada por palabras”.

ANNEX: mentre llegíem els diferents articles per triar-ne un, varem veure que aquest mateix article estava citat a dues revistes diferents. Aquesta que és d’on hem extret tota la informació, i d’una altre titulada: “polibea” nº 90 (any 2009) on l’article surt publicat amb el nom “ el triunfo de la voluntat y del espiritu y la lucha por los jihguiah discapacitados: su legado 33 años después (v).”

2 comentarios:

  1. Andrees,

    He llegit el vostre treball de seminari i us resumeixo la valoració:

    - Aspectes correctes: La fotografia, el contingut.
    - Aspectes a corregir: les cites de la revista i l'article, els errors d'expressió escrita.

    Carmina Folch

    ResponderEliminar
  2. Hola noies,

    he tornat a llegir el vostre treball, ara les cites són correctes, però hi continua havent molt errors d'expressió escrita!

    Carmina Folch

    ResponderEliminar